Nyilvánosságra hozták a Fidesz-közeli helyek listáját.
Kétmillió ajánlószelvény összegyűjtését tervezi a Fidesz – ez a nap híre. Hatalmas szám! A célok pedig nyilvánvalóak: 1. Amit mi gyűjtünk össze, azt nem kaphatja meg más párt jelöltje, tehát jól megnehezítjük a konkurensek dolgát. 2. A gyűjtési részeredményekről, a célszám közelségéről, majd eléréséről folyamatosan lehet sajtózni mind országosan, mind a vidéki médiában. 3. Ekkora adatbázis, amekkorát építenek az ország felnőtt lakosságának negyedéből, komoly kincs lesz a jövőben is. 4. A kétmillió ajánlószelvény az szinte már maga a győzelem, ezzel azt üzeni a Fidesz, hogy a többi párt szavazója ne is menjen választani, mert felesleges fáradtság.
Egy dolog nem történhet meg a mai bejelentés után: az, hogy nem sikerül összehozni a tervezett mennyiséget. Mert az csúfos leszereplés lenne, komoly belső személyi felelősségre vonásokkal, kívül pedig nevetségessé válással. Talán nem véletlen, hogy a tervet nem Orbán Viktor jelentette be, hanem Nyitrai Zsolt, a párt operatív igazgatója, aki ha belebukik, hát belebukik.
Ez az egykori szocialista munkaversenyeket idéző tervszám minden bizonnyal fejfájást okoz a helyi pártszervezőknek, a debrecenieknek garantáltan. Nincs három napja, hogy Halász János debreceni országgyűlési képviselő és alpolgármester bejelentette, hogy a helyi Fidesz legalább 20 ezer kopogtatócédulát szeretne összegyűjteni a városban. Ez sem kevés, de nem lesz ám elég! Ha a tízmilliós országban kétmillió szelvény a cél, akkor a kétszázezres Debrecenben 40 ezret kell összeszedni. Minimum! De mivel Debrecen fideszes él- és mintaváros, és nem holmi ipari vagy bányász balosfészek, ezért cívishonban többet kell begyűjteni az arányosan ide számítható résznél. Azaz nem 40, hanem inkább 50 vagy 60 ezret. Huh! Kemény!
A siker érdekében nemcsak kopogtatással igyekeznek megszerezni az ajánlószelvényeket, hanem a város 50 pontján gyűjtődobozokat helyeznek el, ahová ügyes-bajos dolgaik intézése közepette a polgárok bedobhatják kitöltött ajánlásaikat. Nem új módszer ez Debrecenben, korábbi választások alkalmával is éltek ezzel az eszközzel. Ismeri a város, innét azonosítja, hogy mely boltok, kocsmák, gyógyszertárak tulajdonosai fideszesek. Hiszen nyilvánvaló, hogy csak párthoz közeli üzlettulajdonos ad lehetőséget kampányolásra a bizniszében. A helyi rossznyelvek szerint egyes boltosok még azt is alaposan megnézik és megjegyzik, hogy melyik törzsvásárlójuk pottyant a dobozba, s melyik az, amelyik csak legyint rá. Szintén ármánykodó emberek terjesztik, hogy annak az üzlettulajdonosnak, aki kihelyezi a fideszes gyűjtődobozt, később nem lesznek gondjai akkor, ha például a polgármesteri hivatalban kell valamit intézni. Jó tett helyébe…
A gyűjtőhelyek listáját fizetett politikai hirdetésként megjelentették a mindenpostaládás ingyenes városi hetikiadványban, hogy mindenki a kedve szerint kiválaszthassa a neki legközelebbi vagy legkedvesebb profilú helyet. Van itt minden: zöldséges, műkörmös, pékség, hotel, varroda, szépségszalon, lottózó, söröző, virágbolt, patika, horgászbolt, hentes, pizzéria, csárda, ékszerbolt, italdiszkont, autósbolt, cukrászda, szerviz, tüzép és presszó.
És még állatorvos és állatkereskedés is.